Nápověda

Prohlédněte si video jak aplikaci EPP používat


Připravili jsme pro vás odpovědi na nejčastěji kladené dotazy:


  • Kdo si může aplikaci EPP stáhnout?

    Každý, kdo má chytrý telefon:

    • s operačním systémem minimálně iOS 7 a účet u iTunes v České republice,
    • s operačním systémem Android verze 4 či novější a účet na Google Play v České republice.
    • s operačním systémem Windows Mobile verze 8.1 či novější a účet u Microsoft v České republice.
  • Pro které přístroje a operační systémy je aplikace EPP k dispozici?

    Momentálně je EPP aplikace k dispozici pro iPhony či pro telefony různých značek s operačními systémy Android a Windows Mobile – např. Samsung, HTC, Sony, Huawei, LG, Microsoft a další. Aplikace funguje pouze na telefonech, jež mají v sobě GPS modul. Aplikace není k dispozici pro telefony s operačním systémem Symbian, BlackBerry.

  • Funguje aplikace EPP i na tabletech?

    Aplikace EPP není určena pro tablety a její funkčnost tak může být na tabletech omezena, či nepřesná. To platí jak pro tablety s operačním systémem iOS – iPadu, tak pro tablety s operačním systémem Android a Windows Mobile a obrazovkou větší jak 7“.

  • Kde najdu aplikaci EPP?

    Aplikaci lze vyhledat:

    • V App Store pomocí vyhledávání. Zadejte výraz „EPP“ do vyhledávacího políčka nebo klikněte na ikonu Applu na webových stránkách www.pomahejpohybem.cz, zavede vás přímo do App Store.
    • V Google Play pomocí vyhledávání. Zadejte výraz „EPP“ do vyhledávacího políčka nebo klikněte na ikonu Androidu na webových stránkách www. pomahejpohybem.cz, zavede vás přímo do Google Play.
    • Na Windows Store pomocí vyhledávání. Zadejte výraz „EPP“ do vyhledávacího políčka nebo klikněte na ikonu Windows Mobile na webových stránkách www.pomahejpohybem.cz, zavede vás přímo do Windows Store.
  • Kolik stojí aplikace EPP?

    Aplikace EPP je ZDARMA.

  • Kolik mě bude stát provoz aplikace EPP?

    Aplikace EPP je bezplatná, aplikace pouze vyžaduje pro svůj provoz internetové připojení (buď mobilní od vašeho operátora, nebo přes Wi-Fi), a to jen při spuštění aplikace, při prohlížení Podporovaných projektů nebo při přiřazování bodů vybranému projektu. Náklady na provoz jsou tak odvislé od vašeho datového provozu.

  • Na koho se mám obrátit, pokud mám k aplikaci EPP dotazy?

    Napište nám, dotazy na projekty a jejich podporu na info@nadacecez.cz. Technické dotazy posílejte na support@pomahejpohybem.cz.

  • Je aplikace EPP k dispozici i v jiných zemích?

    Momentálně je dostupná pouze pro uživatele s účtem na iTunes, Google Play či Windows Store v České republice.

  • Je aplikace EPP k dispozici i v jiných jazycích?

    Momentálně je dostupná pouze v českém jazyce.

  • Můžu aplikaci EPP používat i v cizině?

    Ano můžete. Aplikace bude měřit vaše výkony i přidělovat body projektům stejným způsobem jako v ČR. Pro spuštění aplikace budete potřebovat, stejně jako v ČR, připojení k internetu.

  • Bude mi aplikace EPP fungovat i bez připojení k internetu?

    Ano, samozřejmě. Bude vám měřit vaše aktivity, ale nebudete moci přiřadit body žádnému projektu, pokud nebude v tu chvíli telefon připojen k internetu. Internetové připojení je také potřeba pro přihlášení a synchronizaci aktivit se serverem.

  • Co se stane, když zapomenu heslo pro přístup do aplikace EPP?

    Při novém přihlášení si můžete zažádat o zaslání nového hesla, které vám zašleme na e-mailovou adresu vaší registrace. Toto nové heslo lze posléze změnit v Menu -> Můj profil.

  • Co se stane, když ztratím či vyměním telefon, kde jsem měl nainstalovanou aplikaci EPP s historií mých výkonů?

    V takovém případě nemusíte zoufat, stačí si na vašem novém telefonu opět aplikaci EPP nainstalovat a přihlásit se do svého účtu. Aplikace si poté stáhne veškeré vaše historické výkony.

  • Je množství vygenerovaných bodů nějak omezeno?

    Množství vámi vygenerovaných bodů omezeno není. Pouze je stanoveno maximální množství bodů, které lze vygenerovat při jedné aktivitě – 2000 bodů.

  • Jak mám aplikaci správně nastavit pro daný typ aktivity?

    Na úvodní obrazovce klepněte na tlačítko Typ aktivity. V horní části obrazovky zvolte, jestli budete aktivitu provozovat uvnitř (indoor) nebo venku (outdoor). Potom vyberte ze seznamu na obrazovce typ aktivity. Pokud není v seznamu požadovaná aktivita, zvolte takovou, která je té Vaší nejvíce podobá. Po návratu na úvodní obrazovku klepněte na tlačítko Zahájit aktivitu a můžete začít pomáhat. Pro venkovní aktivitu je zapotřebí mít zapnuté v telefonu polohové služby (GPS).

  • Sportuji s přáteli a všichni používáme aplikaci EPP, ale dosahujeme různých výsledných hodnot našich výkonů. Jak je to možné?

    Je to možné hned z několika důvodů:

    • Každý telefon má jinak přesné měření GPS, takže celá trasa vašeho výkonu se může lišit, tzn. vzdálenost, tempo, vydaná energie
    • Každý uživatel zadává do aplikace EPP svou výšku a váhu. Tyto veličiny ovlivňují výpočet energie a bodů. Těžší a vyšší sportovec vygeneruje na stejné trase více bodů.
  • Aplikace naměřila při venkovní aktivitě jinou délku trasy, než je ve skutečnosti. Jak to?

    Délka trasy se počítá pomocí souřadnic bodů, které aplikace průběžně zaznamenává na základě Vaší aktuální polohy. Na některých místech je kvalita GPS signálu velmi nízká a nelze přesně určit Vaši polohu. Takové body se z výpočtu vynechají a celková naměřená délka trasy tak může být jiná, než je ve skutečnosti. Obvykle k tomu dochází na začátku trasy, kdy telefonu trvá delší dobu, než je schopen určit Vaši polohu a počáteční body do výpočtu trasy nepočítá.

  • Můžu aplikaci EPP používat i v autě?

    Aplikace EPP je určena pro měření sportovních aktivity, nebo alespoň pohybu, způsobeném vlastní energii. EPP bude měřit i v autě, ale vygenerované body nebude možné přiřadit.

  • Které sportovní aktivity mi aplikace EPP změří i indoor?

    Aplikace EPP dokáže změřit např. následující pohyby v tzv. indoor režimu, kdy neměří pomocí GPS, ale na základě vašich kroků či skoků: chůze, běh, běžky. Předpokládáme, že tuto funkcionalitu aplikace využije uživatel ve fitness centru, sportující na trenažerech.

  • Když sportuji uvnitř, aplikace naměří velmi málo bodů.

    Aplikace měří vnitřní aktivity na základě pohybového senzoru ve Vašem přístroji. Čím více a rychleji se hýbete, tím vyšší hodnoty naměří. Jestliže se Vám zdá, že aplikace naměří za aktivitu velmi málo bodů, zkuste telefon umístit na místo Vašeho těla, které se při aktivitě hodně hýbe. Také velmi záleží na pohybovém senzoru ve Vašem telefonu, v každém přístroji je jinak citlivý a máme zkušenost, že i u stejných telefonů mohou být při stejné aktivitě naměřené hodnoty rozdílné.

  • Jak se dozvím, že projekt, který jsem podpořil, byl naplněn?

    Po dosažení bodového naplnění každého projektů zasílá Nadace ČEZ notifikaci a poděkování všem přispěvatelům, kteří daný projekt podpořili, navíc u projektu se objeví „ Cíl dosažen“

  • Aplikace EPP mi zasílá různá upozornění, notifikace. Můžu si je vypnout?

    Obecně se ale vyhýbáme zahlcováním uživatelů notifikacemi Aplikace EPP zasílá informace či upozornění – např. poděkování za podpoření projektu, jež byl naplněn, info o nových charitativních projektech, souhrnné info o vašich sportovních výkonech atd. Upozornění lze vypnout v Menu -> Nastavení.

  • Po ukončení aktivity mi nejdou přiřadit body k žádnému z projektů. Co mám dělat?

    K tomu může dojít, pokud Vaše rychlost během aktivity byla vyšší, než je v lidských silách pro daný typ aktivity. Stává se to například tehdy, když zapomenete na probíhající aktivitu a kousek cesty jedete tramvají, nebo autobusem.

  • Aplikace naměří při venkovní aktivitě na stejné trase pokaždé jiné hodnoty. Čím to je?

    Naměřené hodnoty jsou závislé na kvalitě GPS signálu a GPS senzoru ve Vašem telefonu. Více informací viz otázka „Aplikace naměřila při venkovní aktivitě jinou délku trasy, než je ve skutečnosti.“

  • Mohu výsledky aktivit z aplikace EPP nahrát do jiné aplikace?

    V aktuální verzi aplikace toto bohužel není možné.

  • V seznamu typů aktivit není sport, který provozuji.

    Zkuste ze seznamu vybrat aktivitu, která je té Vaší nejvíce podobná. Chceme udržovat EPPku jednoduchou a příliš mnoho aktivit v seznamu by mohlo vést k nepřehlednosti. Výpočty jsou u příbuzných typů aktivit velmi podobné – např. jízda na kole = jízda na koni , nebo běh = jízda na vozíčku

  • Aktivita se v průběhu sportování z ničeho nic pozastavila. Co to znamená?

    V aktuální verzi aplikace EPP je zabudovaná automatická pauza. Jestliže aplikace zjistí, že stojíte na místě (nebo v případě vnitřní aktivity nehýbete s mobilem), automaticky aktivitu pozastaví. Ve chvíli, kdy se začnete pohybovat, se aktivita opět spustí.

  • Když sportuji venku, aplikace vůbec nezačne měřit. Čím to je?

    Taková situace může nastat ve chvíli, kdy Váš telefon nedokáže pomocí GPS senzoru spolehlivě určit Vaši polohu. Aplikace tak neví, kde se nacházíte, a nemůže začít počítat trasu. Obvykle se po nějaké době signál GPS zlepší a aplikace může začít měřit, trasa je pak ale obvykle kratší a v případě, že je GPS signál slabý po celou dobu trasy, může být její délka i nulová. Velmi záleží také na kvalitě GPS senzoru ve Vašem telefonu, u levnějších zařízení bývá kvalita přijmu GPS signálu bohužel horší.

  • Můžu sdílet výsledky z mých aktivit také s kamarády na Facebooku?

    Ano, je to možné. Po ukončení sportovního výkonu se Vám zobrazí obrazovka s výsledkem Vaší aktivity. Ve spodní části klepněte na tlačítko Sdílet výsledek, pomocí kterého můžete sdílet výsledek Vašeho výkonu nejen přes Facebook, ale i jinými dostupnými způsoby. Sdílet výsledky můžete stejným způsobem i u starších aktivit v části Moje aktivity.